Jakie było pierwsze auto przyszłości?

Wiecie jakie było pierwsze auto nazwane modelem przyszłości – Car of the future? Wiecie? Hm… mało kto wie, otóż Rust Heinz, założyciel Heinza – imperium żywieniowego, oraz Maurice Schwartz z Bohman & Schwartz, firmy budującej autobusy postanowili zrealizować marzenie i zbudowani Phantoma Corsair’a, którego premiera miała miejsce w Pasadenie w Kalifornii w 1938 roku.

phantom

6 miejscowe coupe, osiągało prędkość 185 km/h. Rust Heinz niestety zmarł i projekt zawieszono. Wyprodukowano zatem tylko jeden taki samochód, a jego aktualna wartość to ok. 5 milionów dolarów. 

7 myśli w temacie “Jakie było pierwsze auto przyszłości?”

  1. po chwili dyskusji:

    Cadillaki z lat 70 tych – te sprzed kryzysu paliwowego zabierały na poklad 3 milych panow i 3 jeszcze milsze panie na tylna kanapę.
    z przodu z powodu umieszczenia drazka skyrzni biegów przy kierownicy bylo miejce na 3 osoby.

    jedynym wspolczesnym przykladem 6 os kupe jest … FIAT Multipla!

  2. Byle nie Fiat 🙂

    a tak wogole to musi sie Maciek wlaczyc w dyskusje, moze bedzie mial jakies ciekawe argumenty

  3. Panowie, co wy mówicie, co można porównywać z marzeniem kolegi Heinza! Chłopcy stworzyli rok przed wojną cudo! Magiczne cudo! Takich wizjonerów jest tak mało, wszyscy się ograniczają, nie mają tej pasji i charyzmy! Dla mnie to bomba projekt, a co najciekawsze łudząco przypomina mi mojego ukochanego Saaba 9-3, jakby prototyp… 🙂

  4. nie porownujemy MaTiasie – szukalismy tylko 6 osobych coupe ;]
    a z saaba ma faktycznie ten ladnie spłaszczony przod.
    a biorac pod uwage, ze projekt powstal w 38 roku, nalezy stwierdzic, ze powstał o jakies 30-40 lat za wczesnie ;]

Skomentuj

Wprowadź swoje dane lub kliknij jedną z tych ikon, aby się zalogować:

Logo WordPress.com

Komentujesz korzystając z konta WordPress.com. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Google

Komentujesz korzystając z konta Google. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie z Twittera

Komentujesz korzystając z konta Twitter. Wyloguj /  Zmień )

Zdjęcie na Facebooku

Komentujesz korzystając z konta Facebook. Wyloguj /  Zmień )

Połączenie z %s